Pro2 kategóriában pedig egy fiatal, mindössze 16 éves nagyon tehetséges pilóta, Utasi Péter lett a bajnok. Pétert elsősorban a bajnoki címig vezető útjáról kérdeztük.
Kezdjük egy kis múltidézéssel: mikor és hol találkoztál először a drifttel?
Utasi Péter: 2018-ban a Lóerők éjszakáján, akkor még lelkes nézőként. Nem sokkal később lehetőségem volt kipróbálni a driftet és onnantól kezdve nem volt megállás.
Miért pont emellett az autósport mellett tetted le a voksod?
Utasi Péter: Mindig érdekeltek az autósportok, de a legnagyobb élményt a drift adta, mind technika, mind látvány szempontjából. Egyszerűen lenyűgözött a sok száz lóerős autók hangja és az égő gumik sűrű füstje, ahogy a két autó kilincsel előre szorosan követi egymást.
Az idei évben a Magyar Pro2 Drift Bajnokságban te lettél a bajnok. Nehéz út vezetett idáig?
Utasi Péter: Igen nehéz és egyben izgalmas, hiszen 16 évesen még alig egy éve, hogy életemben először ültem drift autóban. Nagyon rövid időn belül sok munkával a versenysorozatban találtam magam. Minden új volt számomra, a pályák, a versenytársak, maga a versenyhelyzet. Meg kellett tanulnom, hogy nemcsak a sikerek, de a kudarcok is kellenek ahhoz, hogy jó versenyző lehessek.
Mi az, ami egy ilyen fantasztikus eredmény eléréséhez kell?
Utasi Péter: Egy jól megépített autó, egy jó pilóta és sok-sok gumi! A viccet félretéve: ehhez kell egy nagyfokú csapatmunka jó szerelőkkel, koordinátorral és olykor lelki támasszal. A pályán jól kell tudni kezelni a váratlan helyzeteket, fontos a fegyelem, a koncentráció és mindemellett lényeges, hogy élvezzem is.
Milyen autóval álltál rajthoz idén?
Utasi Péter: Az idei sorozatokban egy BMW E30 sedanra épülő versenyautóval álltam rajthoz, amiben egy 4400 cm3-as motor található egyedi szuromi vezérműtengelyekkel és vems-szel. Az autóban található ezen kívül egy egytárcsás szinterkuplung, tds váltó, E60 kardán, E60 híd, 3.64-es áttételű 210-es diffi, egy E46 kormánymű, egyedi lengőkarok és d2 drift futómű. Az autó nagyjából 330 lóerős.
Terveztek átalakítást, fejlesztést a következő szezonra?
Utasi Péter: Ezen az autón nem szeretnénk módosítani semmit, mivel ez egy szinte hibátlan és bevált konstrukció. Jelenleg egy új autó vásárlásán gondolkozunk a pro kategóriába való fellépéshez.
Az idei évből melyik versenyre emlékszel vissza a legszívesebben és miért?
Utasi Péter: Számomra a Kilincsel előre kupa a legemlékezetesebb. Itt először igazán át kellett lépnem a saját határaimat. Ezen a versenyen drifteltem először esőben, amitől nagyon tartottam, mivel az autó teljesen másképpen viselkedik. Ekkor történt az első komolyabb balesetem is, ami után lelkileg is gyorsan össze kellet szednem magam, mert vészesen közeledett a verseny. A csapatomnak köszönhetően az autóm rövid időn belül újra harcra készen várt a depóban és nem volt más dolgom, mint beleülni és kihozni magamból mindent a versenypályán. Az egész napos kitartásnak meg lett az eredménye, hiszen a nap végén büszkén állhattam fel a dobogó második fokára.