Márton Zoltán Lakyboy neve összeforrt pickupjával, vagy ahogy mindenki ismeri: a „szexplatóssal”. Tudtátok, hogy ez az autó mennyire átlagos volt régen? Tudtátok, hogy volt ülés a platón is? Nosztalgiázzunk együtt Lakyboy-jal annak apropóján, hogy a „szexplatós” nyugdíjba vonul…
RiKA: Te is ott vagy a nagy „drift öregek” között, akik már a kezdetek kezdetétől űzik ezt a sportot itt kis hazánkban. Mesélj! Milyen volt az első driftelés, az első edzések hangulata?
Márton Zoltán Lakyboy: Mint szerintem sokunknál, nálam is az utcán kezdődött minden. Ahogy leszállt az est kivonultunk a haverokkal a környező bevásárló központok parkolóiba „csikartatni” 🙂 Mikor harmadjára ütöttem szét valamit az autón, elegem lett, és elkezdtem valami zárt pályás, kevésbé illegális helyet keresni. Így jutottam el az utolsó kecskeméti drift versenyre, mint néző! Akkor és ott döntöttem el, hogy ezt szeretném megtanulni, és űzni versenyszerűen! A következő edzésen már én is ott voltam, ha jól emlékszem az Euroringen, ahová még az utcai 325 coupe-val érkeztem, amin tetőcsomagtartó és vonóhorog segített kijuttatni a 13-14 colos vasfelniket és a minél vékonyabb használt gumikat. 🙂 Nagyon szimpatikus, befogadó, jó hangulatú, sok-sok elvetemült benzinvérű, vidám, segítőkész ember fogadott. 🙂 Nem győztem ámulni, hogy milyen profik a srácok!
RiKA: Ha jól tudom, akkor a most nyugdíjba vonuló „szexplatós” már ott volt az első edzéseken, versenyeken Veled, csak akkor még nem volt pickup. Milyen volt az eredeti autó?
Márton Zoltán Lakyboy: Az első verseny, amin indultam, Tökölön volt, és a pickup akkor még eredeti 325 coupe gyárias kis életét élte, még hidrokézi sem volt benne:)
RiKA: Honnan jött a pickup ötlet?
Márton Zoltán Lakyboy: Ez egyszerű. Egyrészt a szakmámból adódóan – épületüvegezéssel foglalkozom – kis pickup teherautókkal dolgozunk. Ez volt az alap motiváció, és természetesen az egyediség szólt mellette. 🙂
RiKA: Mik az előnyei ennek az autónak és mi okozta/okozza a legtöbb fejtörést és gondot?
Márton Zoltán Lakyboy: Egyedisége, talán a külleme. Fejtörést az állandó tapadás hiánya, nem utolsó sorban a motorok tartósságának elérése okozott.
RiKA: A jelenlegi autód milyen erős és mik a legfontosabb változtatások az eredeti autóhoz képest?
Márton Zoltán Lakyboy: Jelenleg egy 3.0 sorhat turbo hajtja, 500+ lóerős, a hátsó futómű egy E39-es BMW alól származik. A többi változtatásról nem is beszélnék, mert szegénykémnek egy porcikája sem tartalmaz eredeti alkatrészt. :/
RiKA: Mi lesz a sokak által imádott szexplatós utódja?
Márton Zoltán Lakyboy: Ez már egy nyílt titok, ezért nem is beszélnék mellé. A Mustangot szétszedtük, a motorját, a váltóját átültetjük egy Mazda RX-8-ba, ami már a nemzetközi versenyek szabályai és elvárásai szerint épül. Reményeim szerint az első versenyen már debütálhat is
RiKA: Mi a legkedvesebb emléked vele kapcsolatban?
Márton Zoltán Lakyboy: Talán a 2008-as cseszka lipai KOE futam, ahol duplázni tudtam vele az első helyezést, úgy, hogy szegény már körönként kapott 1 liter olajat, de nem hagyott cserben, megcsinálta! Bár nem élte túl, utána szívátültetést kapott. 🙁
RiKA: Emlékszel, amikor hátulra beszereltél menetiránynak háttal egy ülést? 🙂 Honnan jött az ötlet és ki élvezte a leginkább utasként?
Márton Zoltán Lakyboy: Persze, hogy emlékszem. 🙂 Zora tesztelte Tökölön, utána pedig Dénes Miki egy repülős napon. Itt volt egy kis szíjproblémánk, de Radír akkori 540-es utcai járműve kéznél volt, lekötöttük a kompresszort, átcseréltük a vezérlőt és újra pörgött a buli tovább. 🙂 Azok voltak a szép idők. 🙂