A fantasztikus brnói versennyel véget ért az idei drift szezon, lezárult egy újabb év és újabb bajnokok születtek. A Pro kategória bajnoka nem először áll dobogóra: Roman Kolesar 2016 után ismét a legjobb lett a profi pilóták között. Az újdonsült bajnokot a kezdetekről, az idei évről és terveiről kérdeztük.
Először is hagy gratuláljunk a bajnoki címhez. 2016 után újra te lettél a magyar bajnok. Mennyire volt nehéz megszerezni a bajnoki címet?
Roman Kolesar: Nagyon-nagyon köszönöm. Nagyon örülök annak, hogy ismét én lettem a bajnok két év után. Sohasem egyszerű megnyerni egy bajnokságot, hiszen minden pilótának ez a célja. Nekem is ez volt a célom, reméltem, hogy a technika nem romlik el egy rossz pillanatban és végig tudok menni minden versenyen.
Melyik versenyre emlékszel vissza a legszívesebben és miért?
Roman Kolesar: Ah, ezen nem kell sokat gondolkodnom. A Trackwood volt az, amikor edzés alatt összetörtem teljesen az autót. Úgy tűnt, hogy épp a hazai pályán nem tudok kvalizni, mert nem volt kész az autó még. Nagyon büszke vagyok a szerelőimre, és még egyszer köszönöm mindenkinek, aki segített összerakni az autót. Természetesen nagyon hálás vagyok a bíróknak és a szervezőknek is, hogy végül adtak lehetőséget a kvalifikációra.”Nagyon izgultam a döntő csatáig, ahol a visszahívás után végül második lettem. Örültem nagyon ennek a helyezésnek is, hiszen egy ilyen törött autóval ez fantasztikus eredmény volt.
Mesélj kicsit arról, hogy hol és hogyan találkoztál először a drifttel!
Roman Kolesar: Nekem még jogosítványom sem volt még, amikor már imádtam nézni, ahogy az autók keresztbe mennek. Fogalmam sem volt még ekkor, hogy ezt később driftnek fogják hívni. Amikor már a cégünknél voltak autók, minden pillanatban, minden kanyarban a kéziféket akartam húzni és arról álmodtam, hogy 365 napig csak hó legyen az utcákon. Ezekben az időkben nem igazán driftre való autók voltak kéznél, de próbálkoztam mindennel, amivel csak lehetett. Így jött sorra az Iveco Daily, a Seat Inca, egy dízel Ford Sierra és végül egy Audi quattro. Később az első hátsókerék hajtású autóm, amit megvettem egy kék, két és fél éves BMW E46 M3 volt. Utcai használatra vettem, majd öt év használat után átalakítottam versenyautónak és ez az autó lett most 2019-ben bajnok.
Mesélj kérlek a versenyautódról!
Roman Kolesar: Az autó egy BMW E46 M3, a motor ebből a típusból van, egy S54. Sok motor tönkre ment, de már tudjuk, hogy ez egy tökéletes és erős motor lehet, ha jó gyári vagy épp motorsport alkatrészeket használunk hozzá. A legfontosabb a vadonatúj motorblokk. Ez kapott PPM Motorsport dugattyúkat és hajtókart. Fontos továbbá, hogy a hengerfej gyári legyen és 100%-osan tökéletes állapotú; akkor kibír sokat. Mindez kapott egy jó Turbosystems típusú turbót és kész is lett a bajnok motor. A váltó egy ötsebességes, Samsonas szekvenciális váltó, a futómű 2019 Drift spec XYZ, a differenciálmű Drift spec Drachsler. Nagyon fontos még a driftre épített vízhűtés és a motorsport termosztát. A bodykittet pedig egy budapesti cég készítette rendelésre.
Mennyire nehéz lépést tartani a nemzetközi mezőnnyel technikai szempontból?
Roman Kolesar: A Driftmasters bajnokság a legnehezebb a világon talán, ott már minden kilogramm számít. Az én autóm nem annyira könnyű, azon lehetne még faragni.
Van esetleg példaképed? És van esetleg kedvenc magyar pilótád?
Roman Kolesar: Nincs példaképem, de nagyon tetszik Piotr Wiecek agresszív stílusa. A magyar versenyzők közül szerintem Piskolty Kevin és Vigh Csaba csúcspilóták.
Mik a terveid 2020-ra?
Roman Kolesar: Ha lesz magyar bajnokság, akkor ott biztosan ott leszek. A másik tervem a Driftmasters vagy a Drift Kings. Nem döntöttem még el, attól függ mindez, hogy milyen pályák lesznek a sorozatokban.
Kíváncsiak voltunk arra, hogy mi jut eszébe az idei bajnokról a háromszoros magyar bajnok, Grózinger Zsolt eszébe: „Emlékszem még rá amikor átugrottak Norbert Kovacik-kal a két gyári E46 M3-mal Máriapócsra edzeni. Kidobálták a fák alá a mogyoró bőrbelsőt és reggeltől estig mentek, majd ülések vissza és „lábon” távoztak a verdákkal! Azóta eltelt kb. 10 év és hatalmas pozitív változáson ment át Roman, aki profi, nyugodt, jókezű pilóta lett! Rengeteg verseny és edzés kilométer ment a kezébe a sok-sok év alatt és sok nagy neves versenyen indult, nagynevű versenyzők ellen csatázott, aminek köszönhetően nagyon tapasztalt pilóta lett! Nekem is „meggyűlt vele sokszor a bajom” a döntőkben! Ha jövőre is ellátogat a Drifting versenyeire, akkor nagyon nagy eséllyel indul a 3. bajnoki címért!”