D1GP Tsukuba 2018 után a Trackwood-on fogja pontozni a versenyzőket.
David Kalas az autó motorsportban hegyi versenyeken edződött, jó néhány helyezést elért a kategóriákban, amikben indult: Skoda Felicia, Skoda Fabia RS-sel, majd ezután váltott a driftre, ahol Nissan Silvia S12 Grand Prix editionnel és Nissan 200sx S13 volt a fegyvere.
2007-ben kezdett el bíráskodni és nem sokkal a Cseh driftsorozat (Czech Drift Series) szervezésében való részvétel után megcsinálta a cseh drift bírói akadémiát. Manapság idő hiánya miatt szervezőként már nem vesz részt a cseh bajnokságban. David bírói pályafutása alatt több mint 19 különböző versenysorozatban volt eddig bíró. 2018-ban a Drift Masters European Championship, D1GP, Drift Open, az Ír, a Cseh és a immár a Magyar Profi Drift Bajnokságban dogozik – 2018-ban összesen 27 versenyen 15 országban világszerte.
2016-tól David alakítja az Európai FIA drift szabályait, és bevonták a nemzetközi drift-szabályzat előkészítésébe is. Ennek köszönhetően volt bíró az első hivatalos FIA drift versenyen Tokióban (FIA Intercontinental Drifting Cup 2017).
A bíráskodás mellett ő több alkalommal is kommentálja angol nyelven a livestream-en közvetített nemzetközi versenyeket, vagy segíti a versenyzőket és autóikat az olyan versenyekre történő felkészülésben, ahol ő maga nem bíró, például versenyzők hivatalos spottere Piotr Wiecek (Formula D. 2017).
A magánéletben mérnöki menedzserként dolgozott Csehországban és Szlovákiában a Bridgestone nevű vállalatnál, manapság pedig ugyanezen cégnél marketing menedzserként tevékenykedik, így immáron már 8 éve a Bridgestone-nál van. Szabadidejében próbál minél több időt a feleségével és a fiával tölteni, vagy a BMW E92 M3-ját megjáratni, különösen a Nürnburgring Nordschleife pályán.
From D1GP Tsukuba 2018 to Trackwood 24-25. AUGUST
Beginnings in motorsport – hillclimb racing (with few good rankings in class where he was participating, racing beginnings with cars Skoda Felicia and then Skoda Fabia RS), afterwards transition to drifting (couple of seasons racing even with podium positions, cars: Nissan Silvia S12 Grand Prix edition, Nissan 200sx s13).
Beginning of judging was in year 2007, and shortly after even participating on race organization in Czech Drift Series, where he made Czech drift judging academy. Nowadays he is not participating Czech Drift Series as organizer anymore, because of lack of time.
During David’s judging career he was judging in more than 19 different racing series (this year Drift Masters European Championship, D1GP, Irish Drift Championship, Czech Drift Series, Hungarian championship, Drift Open and many others – 27 races in total in 2018), in 15 countries worldwide.
From 2016 he became the European FIA representative for drift rules, and so he is involved in the preparation of international drifting rules. Thanks to that he was judging also the first FIA official drift race in Tokyo (FIA Intercontinental Drifting Cup 2017).
In addition to judging, he also commented English livestream on international races several times, or devoted himself to prepare racing drivers and their cars for a series where he was not judging, and few times did professional spotting for race drivers in series where he was not judging (e.g. Piotr Wiecek in Formula D – 2017 Irwindale final).
In private life, he worked as a Field engineering manager for Czech Republic and Slovakia at Bridgestone, and nowadays he works as Marketing Manager for the same company and countries (8 years working for Bridgestone company).
In free time he is trying to be as much as possible with his family (wife and son), or enjoying track days with his BMW E92 M3 (especially Nürburgring Nordschleife).