100. versenyét rendezi idén a Drifting.hu
A 2006-ban megkezdett munka töretlenül folytatódik a Drifting.hu csapatában: külföldi és hazai drift versenyzőkkel egyeztetett újítások, fantasztikus pályák, izgalmas versenyek és egyedi programok várják a pilótákat és a nézőket egyaránt idén is.
2019-től három kategóriában – OB1, OB2, OB3 – mérhetik majd össze tudásukat a friss újoncok és a profik. Az OB2 kategória versenyzői páros csatáikat idén még izgalmasabb és változatosabb helyszíneken vívhatják majd, hiszen a máriapócsi pálya mellett várja majd a kalocsai és a kiskunlacházi reptér aszfaltja is őket. E kategória pilótái nem csak a Kilinccsel Előre Drift Kupasorozatban, hanem a Drift Aréna Drift Kupa versenyeiben is rajthoz állhatnak gyűjtve az értékesebbnél értékesebb pontokat.
A profi pilóták nemzetközileg is ismert és elismert futamokon mérhetik majd össze tudásukat magyar és külföldi társaikkal olyan fantasztikus helyszíneken, mint a Rabócsiring, Slovakiaring, Brno és a hihetetlen hangulatú romániai hegyi „pálya”, a Transalpina.
A slovakiaringi évadnyitó futamot követő májusi máriapócsi verseny mindig óriási sikernek örvend, hiszen végre újra több száz lóerős autóktól lesz hangos a híres katlan, melynek fala nem kíméli egyik pilótát sem. Tisztelni kell, hiszen elég egy apró megcsúszás, egy rossz korrekció, egy pillanatnyi koncentráció-hiány és bizony a gumifal nem kegyelmez a legjobbaknak sem. 2019-ben az OB2 pilóták ettől megmenekülnek, mivel a 2018-ban átadott új szakaszokon fognak versenyezni ahol nincs FAL.
Mindig óriási kihívás a magyar pilóták számára ez a futam, hiszen már itt össze kell mérniük tudásukat több európai nemzet versenyzőivel. Tavalyi évben a Drift Gamesre például a precíz, minden apró részletre kiterjedő szervezésnek és a felújított, gyönyörű Rabócsiringnek köszönhetően összesen hetvenhét nevezés érkezett.
Az augusztusban megrendezésre kerülő Trackwoodot pedig már nem kell bemutatni senkinek sem, hiszen mára már fogalommá vált a driftet kedvelők körében. Nemcsak a nézők, hanem a pilóták is egész évben erre a versenyre várnak, hiszen nincs fantasztikusabb élmény, mint egy profin megépített pályán, profi bírák szeme előtt megmérkőzni a több száz lóerős autókat terelgető legjobb európai ellenfelekkel – amikor az est leszáll… Kilincs a kilincsen, mindent elvakító füst és 110%-os adrenalin-löket – ez az, amivel kihúzzák a pilóták a következő Trackwoodig.
Nemcsak a helyszínek, hanem a programok is igen változatosak, hiszen az izgalmas csaták mellett a nézők a májusi, a júliusi és az augusztusi futamon is fantasztikus programokon élvezhetik majd még jobban a nyár minden pillanatát.
A nézőket nem csak az egymástól pár centire elhaladó, több száz lóerős autók kápráztatják el, hanem a gyönyörű és nagyon szexi lányok is, akik mindent megtesznek annak érdekében, hogy még izgalmasabbá és felejthetetlenebbé tegyék a Drifting.hu versenyeit.
A semmitől vissza nem riadó, a falat az autó hátuljával végigsimító pilóták mellett természetesen idén sem maradnak el majd az éjszakai DJ partik, lesz E30 Picnic, ahol ismét a nézők döntik majd el, hogy melyik a legszebb széria-, ültetett-, leghangosabb, legnagyobb zenével rendelkező, verseny- és legharcedzettebb autó.
Évről-évre egyre többen próbálják ki magukat ebben a sportban. Van, aki szinte utcai autóval vág neki az első kilométereknek. A drift szerencsére mára már mindenki számára elérhető sport lett. A technikai feltételek kellően szigorúak, de igen kedvezőek is ahhoz, hogy bárki megmutathassa mire képes ebben a sportban. A páros csatákban induló, OB1 és OB2 kategóriában rajthoz álló pilótáknak kötelezőek csak az alábbiak, míg az OB3-ban indulóknak mindez nem követelmény:
✔ Versenyoverál használata kötelező lejárt homológ megengedett
✔ E jelölésű bukósisak használata kötelező (utasnak is)
✔ Versenyülés lejárt homológ megengedett (rögzítése övtől eltérő pontokon)
✔ Öv minimum 4 pontos min 2”széles lejárt homológ megengedett
✔ Tank gyári vagy szabályzatnak megfelelő építés
✔ Tűzoltó palack 2kg az autóban, szabályzatnak megfelelően
✔ Bukócső 6 pontos 3X-es kialakítású kötelező
✔ Kabrió karosszéria esetén homológ bukócső kötelező
✔ Csővázas karosszéria nem megengedett
✔ S jelölésű versenyabroncs/slick nem használható semelyik tengelyen
✔ Működő féklámpa és első világítás
✔ Egy rajtszám használata egész évben
✔ Első szélvédőn 20-25 cm magas monogram Vezetéknév + keresztnév kezdőbetűje
✔ Oldalsó ablakon 10-15 cm magas monogram Vezetéknév + keresztnév kezdőbetűje + nemzetiségi zászló
Béres Szabolcs azt is elárulta, hogy idén egy magyar pilóta képviselheti hazánkat a Drift Masters GP-ben is. A Drift Masters GP 45 főre korlátozta versenyzői számát, de még így is ott lehet majd futamaikon Zamecz Norbert, aki a második helyen végzett a Magyar Profi Drift bajnokságban 2018-ban. Norbi számára ez óriási dolog lesz, hiszen a Drift Masters GP állandó versenyzői között olyan neveket találunk, mint a legendává vált Pawel Trela, James Deane vagy épp Steve „Baggsy” Biagioni.
Norbi magyar pilóták között „edződött”, de ez nem hátrány, hiszen véleménye szerint egy nagyon kemény mezőnnyel rendelkezik a Drifting.hu bajnoksága: „Úgy gondolom nagyon nehéz feladat helyt állni itt, igencsak erős a magyar felhozatal ebben a sportágban is. Volt szerencsénk a Drifting.hu bajnokságában összemérni a tudásunkat sok környező országéval (Románia, Szlovákia, Csehország és csatlakoztak lengyel, horvát, ukrán versenyzők is), de mindig ott voltunk valahányan a döntőkben. Szerintem ez elég erős bizonyíték a magyar mezőny tudására.”
Zamecz Norbert a tavalyi évben egy igen erős autóval állt rajthoz. A Nissan S13 karosszéria egy E39 M5 motort rejtett, megspékelve teljes Wisefab futóművel és Blitz lengéscsillapítókkal. A tél általában a műhelyekben őrült munkával telik, de Norbi elárulta, hogy ők még várnak egy kicsit: „Fejlesztésekre nem jutott idő, viszont hamarosan neki kezdek. Tervben van a 650 lóerőt elérni, hozzá erősíteni a hajtásláncot és egy sokkal puhább futóművet tenni az autó alá. Nagyon várom már, hogy készen legyen, kíváncsi vagyok, hogy milyen vezetni egy ilyen hihetetlen gyors drift autót és persze az is izgat nagyon, hogy ezzel hol helyezkednék el a mezőnyben.”
Reméljük, hogy Zamecz Norbert sok-sok borsot tör majd a nemzetközi mezőnyben is a külföldi pilóták orra alá és megmutatja, hogy mire képes ezzel a gyönyörű autóval, mellyel már eddig is igen sok nagy nevet utasított maga mögé.
A 2019-es év még egy fantasztikus dolgot tartogat a Drifting.hu csapata számára: 100. versenyüket rendezik majd, mely épp a mindenki által imádott Trackwood lesz, amely 2019. augusztus 23-24 között kerül megrendezésre Máriapócson. A 2018-as Trackwood Drift Festivalra 97 autó érkezett meg a 103 nevezőből, melyből az a 88 tudott végül rajthoz állni, amelyek nem ismerkedtek meg közelebbről a pócsi fallal vagy a technika ördögével. Vajon a 100. versenyre hányan érkeznek majd?
Béres Szabolcs méltán büszke erre, hiszen hosszú út vezetett idáig az első, 2006-ban megrendezett verseny óta. Sokan nem látják a kulisszák mögött zajló, igen nehéz szervezést, a sok-sok ötletelést, a több országban zajló tárgyalást, a hajnalig tartó vagy épp hajnalban kezdődő munkát. Nagyon hálás a korábban és a jelenleg vele dolgozó kollégáknak, akik sokszor erejükön felül teljesítenek, hogy minden verseny a lehető legmagasabb színvonalon kerülhessen megrendezésre.
A Drifting.hu csapata jól tudja, hogy „Mindig két út van előtted: a biztonságosabb, és az, amelyre születtél”. Ők akik profi drift versenyek megszervezésére születtek, évről-évre emelik a színvonalat. Idén ismét várnak mindenkit szeretettel a Drifting.hu versenyein, melyet a változatos helyszínek és a fantasztikus programok tesznek még felejthetetlenebbé.