Az autó pilótája pedig nem más lesz a 2022-es MATADOR TRACKWOOD-on, mint Pawel Kubiak
Az Eurofighter kit egy olyan verseny tuning csomag amely nem csak az autó karosszériáját de számos belső alkatrészt is helyettesít, de erről később majd egy kicsit részletesebben. Először is tisztáznunk kell hogy az Eurofighter kitet már nem az első BMW-re álmodja rá a Lett HGK tuning garázs csapata. És minden bizonnyal lesz is még más modelleken is a jövőben.
A kezdetekben garázsban bütykölő fázisból Kristaps Bluss, a HGK tuning tulajdonosa és verseny pilótája, barátaival néhány év leforgása alatt a világ egyik legismertebb driftautókat építő csapatává nőtte ki magát. Az említett úr egyébként már nálunk is tiszteletét tette, hiszen az Ő nevéhez fűződik a 2014-es TRACKWOOD bajnoki címe is.
A HGK E92 Eurofighter project már több éves múltra tekint vissza, és idén végre a magyar közönség is láthatja élőben a bestiális autót a MATADOR TRACKWOOD-on. Az LS swappos BMW V8-as motorjából 750-1000 lóerő szabadul ki, és hát nem kell szerintem ecsetelnem senkinek, hogy annak milyen hangja van és hogy néz ki driftelés közben. Ha mégis kíváncsi lennél kattints a beágyazott videóra!
https://www.youtube.com/watch?v=FkdFc5R4nRg
Jó mi?! Akkor nézzük mégis mi rejlik itt a részletekben! Ahogy a korábbi kiteknél, is az E92 project esetében is a lehető legminimalistább és legkönnyebb kasztni elérésére törekedtek, nem véletlenül van karbon kevlárból az egész bódé. AZ F22 Eurofighternél már bevált néhány részlet, így a HGK csapata ismét igénybe vette és alkalmazta a D1 Design-tól átvett 3D modellezéssel készülő elemeket, az E92 kasztni idomokat pedig az OCT Composits segítségével gyártották le. Ha számba vesszük, hogy az E92 mostanra egy 16 éves design, talán még jót is tesz neki a verseny gúnya, modernizálja a vonalvezetést egy kicsit.
Ám sokkal többről van itt szó mint puszta design. Ha közelebbről megnézed olyan apró és praktikus részletek tömkelegét láthatod ami rengeteg versenyzői és építői tapasztalatról, profizmusról tesz tanúbizonyságot. Ilyenek például az oldalsó szoknyák és a hátsó sárvédő nyílásai amik egyenesen a gumikhoz vezetik a levegőt és közvetlenül mögöttük el a füstöt, vagy az első lökösre fúrt lyukak melyek pontosan úgy vannak pozícionálva, hogy mind a gumiknak mind a fékeknek biztosítsanak hűtést. Egy mainstream kifejezéssel élve, ez a kit éppen hogy szembe megy a trendekkel és a “form over function” helyett, a “function over form” filozófiát követve tervezték meg azt. És még így is vadálatul néz ki!
Van egy másik dolog amire Kristaps kifejezetten büszke, az pedig az autó súlyelosztása. Amellett, hogy a valamivel kisebb mint 40 literes tankot hátra helyezték, az autó hűtésének egy tetemes része is hátra vándorolt. Kristaps elmondta, hogy ezzel a lehető legtöbb súlyt akarták a hátsó tengelyre helyezni, ami nem is hülyeség, mert emiatt ugye nagyobb tapadás érhető el autózás közben. Ami driftben (és minden autósportban) ugye nem árt ha van és megfelelő mennyiségű van belőle. Persze ehhez még sok komponens hozzájárul, azért elég jó ha az autó súlyelosztása is ezt támogatja.
Az összesen 1150 kg-os súly a gyári BMW E92 súlyánál 600 kg-al kevesebb a súlyelosztás pedig ebben a setupban 49% elől és 51% hátul. A hihetetlen 34%-os fogyást az autó 90%-át beborító kevlár-karbon és karbon elemek használatával érték el. Nem az LS lett könnyebb!
Ha a fent elhangzottak alapján kíváncsi vagy a teljes setupra, kattints át a Speedhunters oldalára, ahol Larry Chen fotóival kiegészítve, Jordan Butters mélyelemzését olvashatod.
Ha pedig nem szeretsz olvasni, vagyl jobban szereted a “színes-szagos” dolgokat gyere el idén a TRACKWOODRA, hiszen nem csak ez a brutális versenyautó fog üvöltve füstöt okádni a RabócsiRing aszfaltcsíkján, de sok más európai és magyar versenyző autóját és futamait is végigizgulhatod. Bízz bennem, a TRACKWOOD minden évben a legjobb verseny itthon!
Az esemény programtervét és részleteit lentebb találod, további információkért pedig keresd fel social media felületeinket!
A jelszó mint mindig, KILINCCSEL ELŐRE! Na meg persze… Sose vedd el a gázt!
JEGYEK A HELYSZÍNEN KÉSZPÉNZÉRT VÁLTHATÓAK
Egynapos belépő (szombati versenynap)
Felnőtt jegy: 5.000 HUF
3-12 éves korig: 3.500 HUF
Kétnapos belépő (péntek és szombat)
Felnőtt jegy: 6.000 HUF
3-12 éves korig: 3.500 HUF
3 éves kor alatt a belépés ingyenes!
A belépőjegyek a parkolási díjat nem tartalmazzák
Parkolójegy: 500 HUF / nap / autó
>> ONLINE VÁSÁRLÁS BANKKÁRTYÁVAL ELŐRE <<
CSÜTÖRTÖK-25.AUGUSZTUS
17:00-23:00-KAPU NYITVA
17:30-20:00-REGISZTRÁCIÓ, GÉPÁTVÉTEL
PÉNTEK-26. AUGUSZTUS
07:00-23:00- KAPU NYITVA
07:30-10:00- REGISZTRÁCIÓ, GÉPÁTVÉTEL
08:30-ELIGAZÍTÁS STREET
09:00- ELIGAZÍTÁS PRO2
09:30- ELIGAZÍTÁS PRO
10:00-DRIFT EDZÉS START
14:30-STREET KVALIFIKÁCIÓ (LINE2)
16:30- PRO,PRO2 KVALIFIKÁCIÓ (LINE1)
19:30-FOTÓZÁS ELŐKÉSZÍTÉS MIND A 100+ DRIFT AUTÓNAK
20:35-FOTÓ KÉSZÜLÉS PILLANATA
21:00-CAR NIGHT PARTY
SZOMBAT-27. AUGUSZTUS
07:00-23:00- KAPU NYITVA
07:30- ELIGAZÍTÁS PRO2, TSUISO
08:00- ELIGAZÍTÁS PRO, TSUISO
08:00-DRIFT EDZÉSSTART
10:30-STREET TOP 8
12:30-FELVONULÁS-PRO2
14:30-PRO2 TOP16/8
16:30-PRO2 TOP 4/FINAL
17:00- FELVONULÁS -PRO
18:00-PRO TOP32
20:30-PRO TOP16
21:00-PRO TOP 8
21:30-PRO TOP 4/FINAL
22:00-DÍJÁTADÓ CEREMÓNIA