Ha kihagytad, bánhatod, ám a főbb történeseket összeszedtük Neked!
2021.06.19-20-án került megrendezésre a Komplex Drift Games, melynek a Rabócsiring adott helyet és a Hunakamo üzemeltetésében működő Drifting.hu szervezett. Azoknak akik már rutinosan látogatják a pályát és az eseményeket, nem kell bemutatni milyen egyedülálló hangulata van egy ilyen két napos versenynek, azoknak akik pedig még nem voltak egyenesen kötelező jellegű. Tudom, egy két mondat nem sok, hogy meggyőzzelek, ezért olvass tovább!
„19-én délelőtt érkeztem meg, amikor még javában zajlott a szintén Hunakamos robogóverseny, az ASG300. Ők délután 1-kor befejezték 5 órás versenyüket, majd közvetlenül utánuk indulhattak fel a pályára a versenyzők, hogy óránkénti váltásban a Pro2 és Pro pilóták is gyakorolhassanak a következő napi versenyre. Az edzés nap este 19:30-ig bezárólag 3 autót követelt, a RabócsiRing gumi fala bizony a legfelkészültebbeket is meg tudja lepni. Éppen ettől jelent minden Máriapócsi verseny akkora kihívást amekkora.”
Vasárnap ismételten rettentő hőség uralkodott már a kora reggeli órákban is, így a legnagyobb fejtörést a versenyzők gumi setupjai jelentették, na meg persze hogy ne kapjanak hőgutát a 60-70 fokos aszfalton járó utastérben szintén 60-70 fokos kocsikban. Szerencsére a speakerek között ott volt Hetyési Zsolti és Egyed Isti is akik “tapasztalt öregként” megfelelő tanácsokkal látták el a Pro2 pilótákat a guminyomásokkal és keverékekkel kapcsolatban, a versenyzői felvonulások alatt pedig néhány szót is megtudhattunk minden induló pilótáról mindkét kategóriában.
A kvalifikáció után, a Pro2-es sorrend a következő volt. Első helyen Nagy Imre Csaba és az E92-es Bimmer indult, a második helyet Dávid Filip autózta össze magának szintén BMW-vel ám egy E36-al, harmadik kvali helyen pedig Adam Claudiu indult E30 BMW-jével. A TOP4-be Nagy Imre Csaba (E92), Sipos Tamás (E46), Filip Dávid (E36) és Cselőtei Patrik (350Z) kerültek be. Az első helyet pedig Dávid Filip vitte el bravúros chase köreivel és lendületes leadjeivel.
A Pro mezőnyben már az edzés folyamán több versenyző is kiesett a kelleténél, többek között Róna Peti is komoly balesetet szenvedett. A nevezett 18 indulóból összesen 11 pilóta/autó maradt meg a kvalifikáció pillanatáig, ám onnantól indult igazán a buli. A TOP16-ban már akadt néhány visszahívás és eldönthetetlen kör, a hangulat pedig egyre csak feljebb csapott. A zsűrik székében Igor Chalka David Kalas és Grózinger Zsolt ült, és egy tiszta, korrekt döntéshozatali folyamatot láthattunk. Ahol kérdéses volt a kört ott visszahívtak, ahol egyértelmű, ott nem totojáztak.
A kvali után első helyre Zamecz Norbert autózta be magát a JZ-s S13-asával, második helyre Piskolty Kevin és az E92 került, a harmadik helyre pedig Adam Claudiu kvalifikált. A TOP16-ban Sáfrán Pisti hibára kényszerítette Zilizi Krisztiánt és az E36-ot, aminek egy rázóköves megpörgés lett a vége, végül a Soarer és a BMW második köréből Zilizi került ki győztesként. Szépen megmutatkozott, hogy a biztonsági autózás olykor jobb taktika, mint nyélen és határon autózni végig.Cselőtei Csabi és Taskó Rodrigo párbaja kissé nehezen indult, hiszen kétszer kellett visszaállniuk a rajtba, mire bólya ellökés nélkül sikerült elindulniuk.
A TOP8-ban Zamecz chaserként lekoccolta Taskó autóját, emellett viszont olyat autózott, hogy még a bírók és a speakerek sem találták a szavakat néhány másodpercig. Nem véletlenül került ki győztesként a párbajból. A legemlékezetesebb megindítás talán Szántó Zoltán és és Adam Claudio utolsó körében volt, a Formula D-ben látni ilyen egymáson autózást. A TOP4 legizgalmasabb csatája Zamecz Norbert és Utasi Péter között zajlott, és amikor már mindenki azt hitte, ez volt a nap csatája az utolsó zóna utolsó fala elől felszálló füst alól megjelent Utasi erősen összezúzott autója. Szerencsére Péter saját lábán szállt ki a kocsiból, én azért személy szerint nagyon elszomorodtam hiszen neki és Zamecznek szurkoltam a legjobban. Sajnálatos módon Utasi autója annyira sérült, hogy nem tudták volna javítani, az idei évtől pedig Pro kategóriában nincs csere autó, mert életveszélyesnek bizonyul.
Piskolty Kevin és Szántó Zoltán csatájából Piskolty került ki győztesként, így Szántó Zoli a dobogó harmadik helyén végzett. A futam döntőben Kevin és Norbi egy igazi nagykönyves német-japán csatát futott. Én már nagyon régen örültem párbajnak ennyire, hiszen aki ismer közelebbről tudja, hogy visszafordíthatatlanul japán autós vagyok, titkon mindig azoknak az autóknak szurkolok és a Komplex Drift Games utolsó nagy csatája még az én szívem is diadallal töltötte el pedig csak néztem.
Zamecz hatalmasat autózott, igazi “SOHA NEM VESZED EL A GÁZT” stílusban, és bár Piskolty Kevin fiatal kora ellenére tapasztalt Masters pilóta, most valami elmehetett nála fejben, ugyanis chaserként hatalmas lemaradással teljesítette a pályát, leadként pedig nem tudta lerázni magáról az elmebetegen autózó Zameczet. Nagy füst, üvöltő blokkok, a nemzetek autóinak legjobbjai és két végtelenül tehetséges pilóta. Ez a Komplex Drift Games döntő, ez Máriapócs és a RabócsiRing és ez az a drift amiért megéri felkelni. Ezúton is gratulálok a Pro2 és a Pro versenyzőknek, remélem sokszor láthatom még őket, hasonlóan orbitálisat autózni!
Magyar Profi Drift Bajnokság Pro végeredmény
Magyar Profi Drift Bajnokság Pro2 végeredmény
Kétségkívül remek versenyhétvégét zárhattunk a Drifting.hu, a versenyzők és a nézők csapataival. Volt minden ami egy ilyen eseményen kell, hogy legyen. Tűkön ülve várom a következő eseményt, amely 2021.07.10-11-én kell esedékes, nevezetes az LR Allstars & Drifting Allstars ahol hasonlóan izgalmas versenynek nézünk elébe és ismét izgatottan térünk majd vissza a RabócsiRingre. Ha kihagytad volna ezt a hétvégét, már most gondoskodj róla, hogy a következőre legyen időd, minden részletet megtalálsz a Facebook oldalunkon és a weboldalon.