FIA Motorsport Games 2019 – az autósportok olimpiája
2019. október 31. és 2019. november 3-a között az olaszországi Vallelunga Circuit versenypálya ad otthont az idei FIA Motorsport Gamesnek, melyen 20 ország versenyzői képviseltetik magukat hat kategóriában.
Magyarország a Touring Car Cup, a Formula 4 Cup, a Karting Slalom Cup, a Digital Cup és a Drifting Cup versenyein indul. A drift sportágat a Hunakamo színeiben induló Szántó Zoltán képviseli majd. Neki kell majd felvennie a versenyt a már ismert – osztrák, cseh, litván – és a teljesen ismeretlen, például svájci tecnikájú és stílusú pilótákkal.
A FIA Motorsport Gamesen induló 20 nemzetből 13 ország versenyzői neveztek a drift kategóriába. November 1-jén zajlanak majd az edzések és a kvalifikációs futamok, november 2-án este pedig következhet majd a mindent eldöntő verseny.
Erről a fantasztikus kezdeményezésről, a versenyről, a tervekről és célokról a Drifting.hu atyja és a Hunakamo tulajdonos Béres Szabolcs, valamint a versenyző Szántó Zoltán meséltek.
Fantasztikus dolognak, hogy a FIA Motorsport Gamesen a drift is ott van az autósportok között. Minek köszönhető, hogy a drift ennyire elismert sport lett?
Béres Szabolcs: Szerintem a többi autósport sokkal vagy egyre inkább unalmas, ezzel szemben a Drift sokkal kiszámíthatatlanabb és természetesen ez a leglátványosabb autósport szerintem az egész világon.
Te személy szerint mit tehetsz a drift elismeréséért?
Béres Szabolcs: Folytatom az elmúlt 14 évnyi munkámat és a folyamatos kommunikáció mellett az általunk rendezett vagy támogatott versenyek minőségét fejlesztem a csapatommal.
Idén drift kategóriában a Hunakamo színeiben Szántó Zoltán állhat rajthoz. Óriási lehetőség ez egy pilótának. Milyen segítséget kap az induláshoz Zoli?
Béres Szabolcs: Az MNASZ pénzügyi támogatása mellett mi a kapcsolatokért és indulási jogért voltunk felelősek. Most hogy kiderült, hogy sikeres volt a munkánk, kapcsolatainkon keresztül próbáljuk majd Zolit és a drift sportot reflektorfénybe állítani.
Mikor lesz ismert az induló drift pilóták névsora?
Béres Szabolcs: A határidő már lejárt így várhatóan a napokban kerül ki a publikus felületekre.
Mit érdemes tudni erről a versenyről?
Béres Szabolcs: A világ minden országa lehetőséget kapott, hogy egy nemzeti válogatottat küldjön az alábbi sportágakban: GT Cup, Touring Car Cup, Drifting Cup, F4 Cup, Karting Slalom Cup and Digital Cup. Ezen belül is a drift került az esti főműsoridőbe, hiszen az esemény mindkét napján ebben az időben nézhetik majd a nézők ezt a nagyszabású produkciót.
Hatalmas megtiszteltetés ért: Te képviseled kis hazánkat a FIA Motorsport Games-en drift kategóriában. Izgulsz?
Szántó Zoltán: Igen, valóban hatalmas a megtiszteltetés! Nagyon izgulok, mert itt már nem csak magamért és a csapatomért küzdök, hanem Magyarországért is.
Az MNASZ támogatást is ad az induláshoz. Gondolom ez nagy segítség egy ilyen versenynél…
Szántó Zoltán: Óriási segítség, hiszen így a felkészülést egy nagyobb keretből gazdálkodhatjuk ki, ami szabadabb és kreatívabb munkát enged meg. Azok a fejlesztések is megvalósulnak, és olyan pótalkatrészek megvásárlása is lehetővé válik, amik lényegesen növelik a megbízhatóságát az autónak. Valamint így nem a családi költségvetésből veszem ki a “rávalót”, ami külön öröm. Köszönöm a lehetőséget az MNASZ-nek!
Mesélj egy picit az autódról, amivel rajthoz állsz majd!
Szántó Zoltán: Az autóm egy BMW E92, ami 2017 év közepe felé készült el. Azóta folyamatos az autó fejlesztése. Idén már a formula drift építési sémáihoz igazítottuk. A hűtő hátra a csomagtartóba került, onnan egy professzionális vízforgató berendezés biztosítja a megfelelő vízáramlást, amit egy kis kijelzőn tudok figyelni a hőfok és működési adatokat tekintve.
A versenytank is a csomagtartóban, egy biztonsági kalodában kapott helyet. Szintén idén: teljes üvegszálas karosszériára cseréltük az eredetit. A motor egy BMW 4400 köbcentis V8 erőforrás, amit egy kompresszor segítségével igyekszünk némi többlet levegőhöz juttatni.
Jelenleg 1 bar nyomáson üzemel, amit a kovácsolt belső jól visel. Több módosítás történt az eredetihez képest, hiszen a hengerfej csatornái is bővítve lettek a szabadabb áramlás miatt, valamint a szelepek nagyobb nyitásáról a hegyesebb vezérműtengelyek gondoskodnak.
Mindezt a rendszert egy írható vezérlő koordinálja az optimális működés érdekében. Az autó futóművét a formula driftben gyakran használt Wisefab segíti a legnagyobb kormányszög elérésében.
Az autó érdekessége és egyben ez az, ami feltűnővé és egyedivé is teszi, hogy a saját karikatúrám került az ajtóra fő motívumként.
Milyen eredménnyel lennél elégedett?
Szántó Zoltán: Mivel maximalista vagyok, ezért a győzelemmel lennék elégedett. Minden erőmmel azon leszek, hogy sikerüljön!