Porkoláb Peti nem is egy, de két autóval indítja a 2022-es szezont!
Első forduló a Drift Games és idén már a család is beszáll a buliba!
Tavaly már készítettünk interjút Petivel a szezon közben és izgalmas volt végig nézni, hogy mit alakít az új Lettországból behozott BMW-vel. Most, hogy hamarosan itt a Drift Games újra felkaptuk a telefont és kikérdeztük Petit, hogy mit vár az idei évtől.
Mindenek előtt elevenítsük fel kicsit a tavalyi szezont!
Hol is kezdjem? A 2020-as évben próbáltam felvenni a versenyt a szívó V8-as E36-al, kisebb nagyobb sikerekkel le is nyomtuk a szezont, ám meg kell jegyeznem, hogy sem hibáznom, sem lendületet veszítenem nem lehetett . Év végére már kezdett kirajzolódni hogy kell egy erősebb autó mert így nem sok értelme van versenyezni járni. Tóth Istvánnal sikerült megegyeznem és egy erős 2JZ motoros BMW-vel ugrottam neki a 2021-es szezonnak. Ez 3 körön át volt aktuális mert sikerült majdnem leégetnem az autót, plusz megetettem vele pár szelepet is a RabócsiRingen, így a teszt után nem kötöttünk üzletet sajnos, ismételten a régi, elpusztíthatatlan V8-cal edzettük le a napot.
Mint utólag kiderült elszegényedett a keverék, emiatt szakadt le a szelep, ami szétvert szinte mindent. Pisti nagyon korrekt volt mondta hogy megcsináltatja a motort és akkor ismét nekifuthatunk az üzletnek de sajnos nem lett volna kész szezonra az autó . Így másik megoldást kellett találnom és Lettországban, Riga mellettakadt is egy számomra megfelelő, szép autót, amiben gyakorlatilag minden HKG cucc megvolt ami egy jó autóhoz kell. Ezek után két jóbarátomat sikerült meggyőznöm, hogy jöjjenek ki velem a kocsiért. Gyorsan nekiugrottunk ennek a kis kalandnak, megvettük az autót, annyi Etanolt amennyit csak tudtunk és épphogy sikerült haza érnünk locsolkodni húsvétra… 2 óra alvással, 43 óra utazás után.
Átnéztük az autót, volt két kerékcsapágy ami cserére szorult, kellett egy olajcsere aztán mentünk is tesztelni, ahol végre sikerült nagyon jót autózni. Egy olyan álmom vált valóra, amit több mint 10 éve dédelgettem. Mindegy volt, hogy harmadik vagy negyedik sebességbe raktam az autót, simán vitte a 255-ös gumikat a Rabócsiringen. Ezek után eljött az első verseny a Drift Games… Mit mondhatnék? Kicsit tartottam az autótól mert körülbelül 30 kört tudtam menni vele összesen, és ALS ide, ALS oda, maradt benne egy lyuk, amit a V8-ban sosem tapasztaltam. Leedzettük a napot, sikerült leszakítanom egy hátsó sárvédőt lökössel együtt és megetettem 2 trafót az autóval. Illetve sajnos sikerült nekicsapnom a gumifalnak is, aminek okán elhajlott a hátsó lengőkar. Így sajnos estig szereltünk, de sikerült összetákolni az autót a másnapi versenyre. Egy számomra jó kvali után, összekerültem Szántó Zolival (ekkor még nem tudtam, hogy egész szezonban végig fog kísérni ) és Ő jutott tovább igy a 11. helyen végeztünk.
A Drift Games után a Lada és Drifting Allstars rendezvényen találkoztunk, ott hogyan szerepelt a gép és a csapat?
A Lada Racinggel egybekötött következő versenyünkön megvolt az edzés nap, ami szuperül ment de egy gyújtáshiba még mindig fennállt, ami miatt néha nem volt erő az autóban és folyamatosan cserélgetni kellett a trafókat. A versenynapon a első edzőkörön sikerült egy diffit is megetetni az autóval, ezért egy gyors szervíz után, egy sokkal hosszabb difivel mentem kvalizni amivel még nem mentem azelőtt. Így elég nehezen sikerült a kvalim meg kellett dolgozni a pontokért. Az első csatában Cselőtei Csabi ellen, 5 hengerrel sikerült elől haladóként lefűzni a pályát hibátlanul, hátul haladóként pedig – már 6 hengerrel – engem hoztak ki nyertesnek. A következő csatában ismét Zoli ellen autóztam, ahol sajnos lemaradt a kuplung rúgás a terhelésváltásnál és kissé langyos lett a kör. Így a 3.helyen zártuk a versenyt amit nagy sikernek könyveltünk el.
Ezután következett a Trackwood, ami a legnagyszabásúbb drift verseny minden évben Kelet-Magyarországon.
A sötét és a hatalmas füst miatt elég nehéz versenynek gondolom, mert sokszor már alig lehet látni az esti csatáknál. Az edzésnapon folyamatosan vizes volt a pálya rengeteget kellett gépészkednem az autóval, ami nagyon fárasztó volt és már csak este tudtam menni 2 kört, ahol megjelent a gumifüst is. Volt pár komoly Tsuiso csatám, például a drift Masters pilóta, Marco Zakourillel, ami hatalmas élmény volt. A versenynapon már száraz aszfalton kezdtük meg az edzést, ami miatt az előző edzésnap gyakorlatilag a semmivel lett egyenlő, hiszen nem ugyanazok között a körülmények között autóztam mint korábban.
első körön nem sikerült az első gumikat felmelegíteni eléggé és nekimentem a falnak. Ezután a szervizben megpróbáltuk menetképessé összelegózni az autót és kezdtük a kvalit, amit kissé el gumiztunk és majdnem dróton jöttem le a második körről. Mindenesetre örültem, hogy összevissza futómű értékekkel körbetaláltam a pályán. Elég jó helyre sikerült kvalizni is . Itt ismételten Szántó Zoli barátommal kerültem össze, ahol nem sikerült revansot vennem és a 11.helyen zártuk a versenyt.
Na de itt még nincs vége, mert készülhettünk az esti Drift Legendsre amire ismét elkezdett szemerkélni az eső így vízfoltos Pályán a Román bajnokkal mentem sorsolás alapján az első csatára, ahol engem hoztak ki győztesnek. Második csatámat Pawel Trelával vívtam ami hatalmas élmény volt hiszen brutálisan autózik. Sosem gondoltam volna, hogy tudhatok Tsuizozni vele. Itt sajnos Trela kiejtett de megmondom őszintén, konkrét csoda kellett volna hozzá, hogy a tapasztalt Vén rókát kiejtsem.
Rengeteg tapasztalatot szereztünk és az év végi összetettben az 5.helyen végeztünk. Szántó Zoli, Zamecz Norbi, Piskolty Kevin és Utasi Peti mögött akiknek ezúton is Gratulálok! Köszönöm a segítséget barátaimnak Lackó Ákosnak, Dudás Zsoltinak, Hudák Attilának és a két hercegnőmnek hogy minden versenyen ott voltak és együtt küzdötték végig velem a hétvégéket. Nélkülük nem ment volna ! A szurkolótábornak üzenem, hogy 2022-ben már 2 autóval láthattok a depóban, ráadásul az öcsém, Gergő is indul PRO 2-es kategóriában a régi elnyűhetetlen M5 V8-cal, így nemcsak a rally pályák mellet találkozhattok vele
Ha Te is kíváncsi vagy Peti idei autóira, és hogy miképpen alakít a Porkoláb family a szezonban, ne hagyd ki a Drifting.hu rendezvényei! Az első már itt is van a kapuban, 2022. Május 14-15-én kerül megrendezésre a Drift Games a máriapócsi RabócsiRingen! Gyere el, hiszen a hangulat és a színvonal már rutinosan jön, a versenyek pedig minden évben nagyot szólnak!