Már rég volt ennyire gördülékeny és izgalmas versenyünk Pro2 kategóriában, a szombati edzésnap remekül sikerült, néhány meghibásodáson és egyetlen baleseten kívül nem történt semmi negatív és a versenyzőknek elég idejük volt felkészülni a másnapi versenyre. Az időjárás nem kímélt senkit, kellett is nekik ez az egy nap felkészülés és akklimatizálódás. A versenyautókban mégiscsak 50-60 fok van, ha nem több. Akinek nem volt lehetősége végig nézni a versenyt, az most görgessen tovább jönnek a részletek a PRO2 Top 16-os versenyétől a döntőig!
PRO2 TOP16
Kozma Tas Bence és Mirella Vernacchia
Bence vezetőként nagyon szép kört autózott, minden érintési pont megvolt és szép füstöt is csinált. Az utolsó kanyarig Vernicchia is jól követett, ám az utolsó terhelés váltás után nem sikerült elég nagy szöget összehozni és orral érintette a gumifalat. Bravúros mentés volt ám pontot sajnos nem ért. Mirella két bója döntése után sikerült elindulniuk, az első kanyar végén azonban a hölgy kiesett az érintési zónából így ismét nem sikerült szép kört futnia. Bence ugyan kissé lemaradva, de hibátlanul követte Mirellát. A csata természetesen az ő javára dőlt el.
Alexandru Dimitru és Francesco Giori
Sajnos a kvalifikációs és edzés napon Giori balesetet szenvedett, így Dimitrunak csupán egy by run körre volt szüksége, automatikusan vitte a csatát.
Dragomir Roglinov és Filip Radovanovic
Roglinov is bója döntéssel kezdett, ám a második próbálkozás után sikerült elindulni. A második érintési pontról sajnos lecsúszott, hiszen nagyon nagy sebességgel indult meg az első kanyarban. Hatalmas tempó különbséggel autózott végig ám nem hibátlanul. A második kör elején úgy tűnt, hogy kezelhető a hatalmas erőtöbblet Roglinov autójában és lefogja tudni követni Radovanovic nyomvonalát, ám sajnos az érintési pontok és zónák sem voltak az igaziak és össze is ért a két autó. A bírák újrahívás mellett döntöttek mert nem volt eldönthető, hogy melyik versenyző hibázott. Roglinov a visszahívás során hatalmas tempóval, de pontatlanul autózott Radovanovicot pedig csak egy hajszál választotta el az inaktív követés fogalmától. Roglinov követőként egy átlagosan jó kört futott, ami nem volt megtűzdelve semmi extra eseménnyel. Akadt érintési és zóna hiba is mindkét pilóta esetében, a továbbjutó versenyző Dragomir Roglinov lett.
Peter Kapajcik és Tudor Ciortan
Ciortan szépen támadta követőként Kapajcikot, a futam végén azonban annyira közel autózott, hogy el is kellett vennie a gázról a lábát egy kicsit. A két hasonló teljesítményű autó második körében Ciortan sajnos nem talált ki elsőre a sikánból ám a második megindítás után hatalmas tempóval indította körét. Kapajcik hatalmasat hibázott a pálya első negyedében, szinte egyáltalán nem követte le Ciortan vezetését és a tempó különbség is nagy volt. A továbbjutó Tudor Ciortan lett.
Robert Horensky és Sándor Tamás
Az első körben a szép megindítás után a második kanyar előtt Sándor Tamás sajnos nem hagyott elég helyet Horenskynek a terhelésváltáshoz, emiatt összeütköztek és Tamás futóműve látszólag fel is adta a szolgálatot. Egyértelmű követő hibáról volt szó. Gyors fixálás után Tamás és Horensky ismét felálltak a rajthoz, ám Horensky körén már egyértelműen látszott a biztonsági autózás. Sándor Tamás hatalmasat hibázott, rengeteg előnyhöz juttatta Horenskyt amivel meg is nyerte a csatát.
Aurimas Janeika és Marc Blanco Mora
Janeika elég jó tempóban autózott és az érintési pontok és zónák is rendben voltak. Mögötte Mora le is esett a nyomvonalról, hatalmas távokat is hagyott, kis túlzással mondhatjuk, hogy olyan követést produkált, mint aki azt sem tudja melyik rendezvényen van. Követőként Janeika durva küzdés árán tudta csak a kissé értlemezhetetlen lead nyomvonalat követni. A továbbjutó egyértelműen Aurimas Janeika volt nagyon stílusos technikás autózást mutatott be.
Deimante Radzeviciute és Zepackik Sasa-Zepsson
Első körben volt egy bója döntés, ám második próbálkozásra Redzeviciute gyönyörű kört autózott, mögötte Sasa-Zepssonnak több hibája is volt, ki is egyenesedett, illetve a falat is sikerült lepuszilni. A második körben Radzeiciute ismét szépet autózott Sasa-Zepsson mögött, aki szintúgy szép kört autózott. A továbbjutó Deimante Radzeviciute.
Lukas Dobias és Miklós Richárd
Miklós Ricsi követőként már az első kanyarban egy hatalmasat hibázott, Dobias viszont a tőle megszokott stabilitással autózott és Miklós Ricsi csak a kör végére tudott megfelelően felzárkózni Dobias mögé. Richárd rögtön egy bója döntéssel kezdte leader körét, második próbálkozásra pedig fal érintéssel rajtolt, generált egy minimális összeérést is az első szakaszon, ettől függetlenül egy nagyon szép kört ment, ám Dobias kitartóan követte le és sikerült is tovább jutnia a TOP8-ba.
PRO2 TOP8
Kozma Tas Bence és Alexandru Dimitru
Bence ismét nagyon szép vezető kört autózott minden érintési pont és zóna megvolt, mögötte Dimitru egészen nagy lemaradással követett. Nem sok eldöntendő kérdést hagyott Bence az első körrel kapcsolatban. Bence a második körben biztonsági autózott, ám ennek ellenére is hibátlan követést produkált, annak ellenére is, hogy Dimitru hibázott. A továbbjutó ismét Kozma Tas Bence.
Dragomir Roglinov és Tudor Ciortan
Roglinov második próbálkozásra már bója döntés nélkül megindította körét, amit bődületes tempóval teljesített. Mögötte Ciortan hatalmas lemaradással autózott, ráadásul falat is sikerült érintenie, emiatt pedig elhagynia lökhárítóját. Ciortannak sem sikerült bója döntés nélkül indulni, olyannyira nem, hogy a harmadik strike-ja után sajnos kiesett a versenyből. Ez a csata győzelem épp csak nem ingyen jött Roglinovnak.
Robert Horensky és Aurimas Janeika
Horensky és Janeika első köre hamar véget ért, ám Janeika annyira agresszíven és közel autózott Horensky mögött, hogy sikerült összeakasztani kerekeiket, amitől Horensky meg is pördült. Egyértelmű követő hiba volt, ráadásul is nem is kicsi. A helycsere után Janeika hatalmas tempó különbséggel és távolságra tudott autózni Horensky előtt, aki az első szakaszon önhibájából meg is forgott a pályán. Mindeközben Janeika elvette lábát a gázról és egy újabb értékelhetetlen kört autóztak mind a ketten. Talán a nap leggyengébb csatáját láthattuk, mind a két pilóta tud ennél sokkal jobbat. A továbbjutó Robert Horensky.
Deimante Radzevciute és Lukas Dobias
Dobias követőként vétett néhány apróbb hibát, Radzevciute azonban ismét egy stabil, hibátlan kört autózott. Dobias vezetőként pontosan és lendületesen autózott, Deimante a második kanyar után érte be és onnantól ismét egy kiegyensúlyozott, átgondolt és szép kört láthattunk. A továbbjutó Lukas Dobias.
PRO2 TOP4
Kozma Tas Bence és Dragomir Roglinov
Bár Bence egyértelmű erőhiányban szenvedett Roglinov autójával szemben, mégis sikerült tökéletes kört autóznia. Roglinov végig agresszíven követte Bencét és az utolsó kanyarban majdnem össze is koccantak. Bence nagyon kiegyensúlyozottan autózott elől, majd a követő pozícióban az első szakaszon elég nagy távolsággal indított. A későbbiekben ugyan sikerült ezen javítani valamelyest, de Roglinov autója félelmetes tempót diktált. Emellett Roglinov sajnos nem ment pontos kört és a sebesség a technikai kivitelezés rovására ment. A bírák visszahívás mellett döntöttek.
Visszahívás: Roglinov követőként egy hatalmas egyenessel indította a kört, és meg is állt az autója az első kanyar előtt. Bencének így könnyű dolga volt csupán egy kvali kört kellett mennie. Azaz csak kellett volna, mert tévedésből sárga zászlóval kiintették az egyenes előtt. Roglinov ismét hatalmas tempóval ment bele leader körébe ám egyetlen zónát sem sikerült érintenie, de legalább nagyon gyors volt. Bence is kiegyenesedett egyszer. Roglinov látszólag teljesen elengedte fejben ezt a csatát. Újabb visszahívás következett a zászlós baki miatt.
Második visszahívás: Sajnos Bence a második visszahívás alkalmával nemtudott olyan szépet autózni, mint előző köreiben, hagyott ki érintési zónát is és nehezen indult meg egy két terhelés váltás. Roglinov nem volt túl agresszív úgy tűnik kicsit lehűltek a kedélyei. Bence autója sajnos nem indult el követőként hiszen túlmelegedett a motorja és már nem volt kellő ideje a hűtéshez, nem engedték versenyezni az időkeret túllépése miatt. Roglinov by runnal a döntőbe jutott.
Robert Horensky és Lukas Dobias
Horenskynek hibátlan körre volt szüksége Dobias pedig az utolsó kanyarig nagyon átgondoltan és szépen követte Horenskyt ám az utolsó fordulóban sajnos falra tette autója fenekét. Kár érte, mert egyébként szép, technikás követő köre volt. A második csata ismét bója felborítással indult, ám Dobias gyorsan összeszedte koncentrációját, az első zónából egy hajszálra kilógott és az utolsó kanyarban is volt egy minimális kiegyenesedés, de összességében jó lead kört autózott. Horensky nyaralni ment mögötte, biztonsági autózott és nagy távolságot tartott Dobiastól. A döntőbe jutó pilóta Robert Horensky.
PRO2 Döntő
Kozma Tas Bence és Lukas Dobias
Bence strike-kal kezdte a harmadik helyért folyó küzdelmet majd a második próbálkozás után sajnos már egy elég faramuci kört ment, hiszen szinte semmi erő nem maradt autójában a motor elmelegedése után. Dobias leaderként nagyon könnyű helyzetbe került, mert Bence motorja végleg feladta a harcot, felrobbant a hűtője is így a fiatal titán nem tudta folytatni körét. Dobias nyerte a harmadik helyért folyó küzdelmet, bár ehhez jó sok szerencse is társult.
Robert Horensky és Dragomir Roglinov
Horensky vezetésével szinte tökéletes kört autózott mind a két pilóta, ám jól láthatóan megtorpant mind a két autó Kozma Tas Bence kifolyt hűtővíz maradványain. Roglinov bója döntéssel indította lead körét, Roglinov az egésznapi stílusát nem meghazudtolva, megint nyélen autózott, ám több zónát is kihagyott és mögötte Horensky is vétett hibákat, a hatalmas lemaradás ellenére is. A bírák végül Dragomir Roglinov mellett döntöttek.
Így zajlott tehát a Drift Kings PRO2 legjobb 16 pilótájának csatája. A végső ranglista a következő:
- Dragomir Roglinov
- Robert Horensky
- Lukas Dobias
- Kozma Tas Bence
Weboldalunkon elolvashatod a PRO kategória beszámolóját is az alábbi linkre kattintva: – LINK –
Legközelebb augusztusban találkozunk az év legőrületesebb drift fesztiválján a TRACKWOODON, aminek részleteit megtalálhatod weboldalunkon és social média felületeinken. Fogd a családot a barátokat, huppanjatok be az autóba és élvezzétek velünk hazánk legnagyobb drift fesztiválját augusztus 25-26-án!