Interjú Kerényi Ádám csapat managerrel
Amíg minden drift szerelmes várja, hogy vége legyen a covid korlátozásoknak, a csapatok bizony nem pihennek. Következő soraimban a Kerényi Ádámmal készített interjút olvashatod, melyben megismerheted a Turbo Mafia csapatát és egy kis betekintést nyerhetsz a kulisszák mögé.
Ádámról érdemes tudni, hogy bár jelenleg managerként vesz részt a csapat életében, korábban maga is driftpilóta volt, nem is akármilyen. Hiszen nem csak a magyar bajnokságok dobogójának legmagasabb szintjét taposta többször is, a King of Europe bajnokaként is szállt már ki autóból. Ádám 2017-ben visszavonult mint versenypilóta ám azóta is szerves részét képezi életének a sport és a Turbo Mafia csapata.
Mennyire vagytok összeszokott csapat, mióta versenyeztek együtt?
A Turbo Mafia csapata 4 éves, de tavaly óta foglalkozunk komolyabban a versenyzéssel. Hatvani Robi az első számú versenyzőnk, de esetenként megfordulnak magánszemélyek is az autóinkban.
Mennyi időbe telik, és hogyan zajlik egy versenyre való felkészülés?
„Sajnos” a profi szintű versenyzés szinte folyamatos munkát igényel, az autók versenyek közötti karbantartása is jelentős energiát emészt fel, de a szezonon kívüli fejlesztések is rengeteg időt igényelnek. Összesen 5 autónk van, így a teljes műhelykapacitásunk folyamatosan le van kötve.
Szerinted mi a fontosabb a csapat vagy a pilóta tudása?
Egyik sem ér sokat a másik nélkül. Egy jó eredmény eléréséhez komoly csapatmunka kell. A pilótának a pályán kell jól teljesítenie, a csapatnak pedig meg egy megfelelően felkészített autót kell biztosítania. Természetesen a futamok alatt is teljes támogatást kell nyújtani, így a pilótának elég a vezetésre koncentrálni.
Mi az a dolog amitől a legjobban tart az egész csapat egy verseny alatt?
Általában a műszaki hiba. A profi kategóriában már nagyon komoly technikai tartalmú autók vannak, még itthon is több 700-900 LE-s autó versenyzik. Sajnos ilyen teljesítmény mellett bármi előfordulhat, nagyon fontos, hogy mindenre fel legyünk készülve.
Mi volt a leghúzósabb váratlan esemény eddigi pályafutásotok alatt?
Tavaly sok apróság volt amivel megküzdöttünk, igazság szerint fő alkatrész nem romlott el vagy ment tönkre. Ugyanakkor volt egy lengőkar törésünk, amit nehezen fejtettünk meg, hogy miért történt.
Melyik volt a legszebb pillanat?
Robinak voltak kiemelkedő körei, de talán a 2020-as Trackwoodon elért 2. kvalifikációs hely mutatja azt, hogy jó úton járunk.
Néhány szóban kérlek mondd el, hogy milyen autóval versenyeztek idén.
Ahogy említettem 5 autónk van, a zászlóshajónkat fogják a legtöbbet látni a pályákon, az egy 1000 lóerős 2JZ stroker motorral szerelt BMW. De készülünk még egy 4 üléses Lexusszal is, amivel élményautóztatni fogunk. Ezen kívül van még egy 2JZ Silvia, egy LS turbó Silvia és a kis kedvenc az 1JZ E30.
Melyik versenyt várjátok a legjobban?
Bármelyiket 🙂 Tavaly is hiányos évünk volt és idén is nehezen indul a szezon, így már nagyon várjuk, hogy végre újra közönség előtt autózhassunk.
Mit üzensz a drift szerelmeseinek?
Kitartást, már nem sokáig kell megelégedni az online drifttel, hamarosan élőben is élvezhetik a motorok üvöltését és a gumik illatát.
Remélem kedvet kaptál ezután a kis interjú után arra, hogy élőben is meglátogasd valamelyik versenyt és te is keresztbe tett ujjakkal várd, hogy javuljon a járványhelyzet. A Hunakamo és a Drifting.hu csapata sok szeretettel vár minden érdeklődőt versenyeire, a szabályozások szigorú betartása mellett. A versenynaptárat megtalálhatod a Drifting weboldalán a részleteket pedig folyamatosan közölni fogjuk veled, social média felületeinken.