2018-tól új vonalvezetéssel várja Béres Szabolcs és csapata a Rabócsiringen a drift versenyzőket és a nézőket. Már most mindenkinek az jár a fejében, hogy milyen az új drift nyomvonal.
„Az amatőr drift versenyzőknek azért kedvez az új pálya, mert az új szakaszon eltűnnek a gumifalak így a jövőben bárki tét nélkül próbálhatja ki majd a driftet Máriapócson is. A PRO- versenyzőknek készített nyomvonal 150 feletti beesési sebességet enged majd, míg a PRO-AM versenyzőknek egy olyan döntött kanyar készült, ami elősegíti a páros „TSUISO” csaták minőségének gyakorlását.” – mondta Béres Szabolcs
A fejlesztés azonban nem csak a 600 méternyi új aszfaltos szakaszt jelentette, amellyel már 50.000 négyzetméter a szilárd burkolatú felület a Rabócsiringen. A Trackwood-on már sikerrel bemutatkozott az új depó, és a modern irányítótorony is.
„Az egész depót körbe aszfaltoztuk, ami jelentős változás, és sokkal komfortosabb lett ezzel a depó. Új indítótorony is épült és természetesen a felszerelése is a legmodernebb színvonalon készült el” – mondta a kissé fáradt tulajdonos, hiszen a nyár óta folyamatosan zajlik a munka, amely még korántsem ért véget. A következő fázisban a lelátókat fejlesztik majd, és épül egy új oktatóépület a hátsó szakaszon, ennek a teteje például kiváló spotter torony lesz.
A fejlesztések nem csak pálya nyomvonalára korlátozódnak és a rengeteg újítás egy hosszú folyamat része, amely majd a jövő év közepén fejeződik be.
A pályatulajdonos Rabócsi Tibor persze felkészült arra is, hogy lesz olyan, akinek nem tetszik annyira az új vonalvezetés.
„Olyan pályát még nem csináltak, amivel mindenki teljesen elégedett. A győzteseknek biztosan nagyon tetszik majd, aki pedig kevésbé megy jól rajta, annak nem annyira, de ez mindig is így volt. Már a tervezésnél is a legfontosabb szempont volt, hogy szakmailag megfelelő legyen mindegyik vonalvezetés, nagyon hosszú előkészítő munka előzte meg a tényleges kivitelezés kezdetét. Fontos az is, hogy biztonságosabb lesz az új pálya, mert az új szakaszon eltűnnek a gumifalak, így bátrabban lehet majd versenyezni a jokeren” – folytatta Rabócsi Tibor, aki azt is elárulta, hogy saját magával is kompromisszumot kellett kötni, mert nem mindig ért egyet a pályatulajdonos és a versenyző. „Ez volt talán a legnehezebb, hogy megtaláljuk azt a megoldást, ami minden szakágnak és a tanpályának is a legjobb. Persze tudnék másfajta rallycross pályát építeni, másfajta motoros pályát, vagy driftre is lenne ideálisabb vonalvezetés. Többhónapos tervezés, statikusokkal, mérnökökkel, sportolók pozitív és negatív véleményeinek figyelembevételével, és persze sok sok álmatlan éjszaka után ez lett az optimális megoldás, amiben benne van a saját versenyzői tapasztalatom is.”